نمونه های درمان شده


در این مبحث به بررسی نمونه معالجه شده می پردازیم و با زخم ها و روش های درمان کمی آشنا می شویم. پوست (به انگلیسی: Skin) بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر این دستگاه مو، ناخن و غشاء مخاطی هستند.


درمان زخم سوختگی با آب جوش بدون جراحی

درمان زخم سوختگی با آب جوش بدون جراحی

یکی از اقدامات اولیه در بسیاری از سوختگی ها جراحی و برداشت بافت های مرده می باشد. سوختگی های ناشی از آتش یا آب جوش بسیار خطرناک است و می تواند تاثیرات قابل ملاحظه ای را بر پوست و بافت های بدن بر جای گذارد. به د نبال خوردن آب جوش نیز مسیر نای و گلوی فرد می تواند دچار سوختگی شود و آسیب های جدی ببیند.

درمان زخم 41 درصد سوختگی

درمان زخم 41 درصد سوختگی

بیمار مورد مطالعه آقای 52 ساله ای بود که با الکل دچار 41 درصد سوختگی شده بود. با توجه وسعت سوختگی بیمار و عدم اثر گذاری پانسمان های سنتی و مقاومت به درمان در طی 5 روز و بدتر شدن شرایط عمومی بیمار، مددجو با انتقال به مرکز درمانی دیگری تحت درمان با پانسمان های سنتتیک و بیولوژیک (پانسمان بکتی گرس رولی، پانسمان آترومن نقره، پماد عسل نیکا، اسپری(طباسپت)، پد ملولین، پانسمان پرده آمونیوم، پماد مفناید، پماد سیلورسولفادیازین، پماد سوختگی و پماد ترمیم کننده آلوئه ورا) قرار گرفت.

درمان زخم   بیمار 41 درصد سوختگی درجه 2

درمان زخم بیمار 41 درصد سوختگی درجه 2

سوختگي و آسيبهاي همراه آن از شايع ترين علل مرگ و ميـر و بيمارگونگي ( موربيديتي) در جهان هستند. سوختگی (به انگلیسی: Burn) نوعی آسیب به پوست یا بافت است که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک یا پرتو به وجود می‌آید. سوختگی به چهار درجه تقسیم می شود که در هر درجه قسمت هایی از لایه های بدن از بین می روند که عبارتند از: سوختگی‌های درجه اول که فقط یک پوست می سوزد. سوختگی با ضخامت نسبی یا سوختگی درجه دوم هنگامی اتفاق می‌افتد که لایه‌های زیرین پوست آسیب می‌بینند. در سوختگی با ضخامت کامل یا سوختگی درجه سوم به همه لایه‌های پوست آسیب می‌رسد. در سوختگی نوع چهارم بافت‌های عمیق‌تر مانند عضلات یا استخوان آسیب می‌بینند.

روند درمان زخم دیابت

روند درمان زخم دیابت

در حال حاضر در حدود ۱۹۰ میلیون بیمار مبتلا به دیابت شیرین در سرتاسر جهان وجود دارد. پیش بینی شده این آمار به بیش از ۳۳۳ میلیون بیمار تا سال ۲۰۲۵ برسد.  تقریبا در هر ثانیه بیماران دیابی باید انتظار رنج بردن از عوارض پای دیابتی را داشته باشند. تقریبا یکی از هر ۱۰ دیابتی از یک زخم پا در چند نقطه در یک زمان و تا به امروز پای دیابتی همچنان آمار قابل توجهی از قطع عضو را به خود اختصاص می دهد.

درمان سوختگی با آب جوش

درمان سوختگی با آب جوش

بررسی نمونه معالجه شده زخم سوختگی با آب جوش می پردازیم و با زخم سوختگی کمی آشنا می شویم.قبل پرداختن به درمان سوختگی با آب جوش کمی با پوست آشنای می شویم. پوست (به انگلیسی: Skin) بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر این دستگاه مو، ناخن و غشاء مخاطی هستند.سوختگی نوعی آسیب به گوشت یا پوست است که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک یا پرتو به وجود می‌آید.

درباره‌ی مجله درمانجو
مجله پزشکی درمانجو با تیمی آموزش دیده و دارای مدارک تخصصی پزشکی و پیراپزشکی دانش گسترده ای در مورد محصولات و حوزه های درمانی دارند و مقالات و اطلاعات بروز این حوزه را در اختیار شما قرار می دهند.
اطلاعات بیش‌تر